GY.I.K. AdWords-ben hirdetőknek
Csokorba szedtem néhány gyakori kérdést, amivel munkám során gyakran találkozom. Remélem, megtalálja az Önt foglalkoztató témát, ha viszont maradnak kérdései, írja le röviden az oldal alján található mezőbe, hagyja meg elérhetőségeit, hamarosan válaszolni fogok.
Miért nem jelenik meg a hirdetésem?
Ennek több oka is lehet, a leggyakoribb ok, hogy elfogy beállított napi keretünk, ezért a Google nem jeleníti meg hirdetésünket.
Javaslat:
Alig van kattintás, pedig rengetegszer jelenik meg a hirdetésem.
Vagy rosszul választotta meg kulcsszavait, vagy nem kellően informatív a hirdetési szövege.
Javaslat:
Próbáljon ügyfelei fejével gondolkodni. Ha Ön szeretné megvenni saját termékét, milyen szóra keresne és milyen szöveg volna az, ami felkelti érdeklődését?
Nagyon magas a kattintási költség.
Vagy erős konkurenciával áll szemben, vagy nem jól állította be a licitértékeket.
Javaslat:
Teszteljen új szavakat és ne feledje: A pénz nem minden! Bár nagyban befolyásolja hirdetési pozícióját az, hogy mennyit szán egy kattintásra, nem biztos, hogy a befektetett összeg meg is fog térülni.
Sok a kattintásom, vásárlók viszont ritkán lesznek belőle.
Vagy megtévesztő hirdetési szöveget írt, és a látogató nem azt az információt találja, amit keresett, vagy weboldala nem kielégítő.
Javaslat:
Gondolja át hirdetési szövegeit a feljebb említett módon. Amennyiben nem a szövegezésben van gond, vizsgáltassa meg oldalát szakemberrel, vagy kérje meg ismerőseit, barátait, ügyfeleit, hogy véleményezzék az oldalt, és végezze el a szükséges változtatásokat.
A statisztika szerint vannak kattintások és megjelenések, én viszont sosem látom a hirdetést.
Ha területre szűkíti az AdWords kampányt, hirdetése csak a megadott helyeken jelenik meg.
Az is elképzelhető, hogy nem a Google keresőjét használja, vagy úgy állította be hirdetését, hogy az csak a tartalmi hálózaton jelenjen meg.
Javaslat:
Ellenőrizze, hogy azon a területen üzemelteti-e hirdetését, ahonnan a keresést indítja.
Használja a Google keresőt.
Ellenőrizze beállításait.
Hol jelennek meg a tartalmi hálózat hirdetései?
Olyan oldalakon, amely releváns (hasonló tartalommal rendelkező) az Ön weboldalához.
Az működési elv szerint a Google megvizsgálja weboldala tartalmát, az AdWords-ben hirdetett kulcsszavait, és azokat az oldalakat, amelyeknél engedélyezettek a Google hirdetések. Amennyiben erős egyezést talál, megjeleníti a hirdetéseket. Arról, hogy pontosan hol jelennek meg a hirdetések, még nem találtam megbízható információt.
Javaslat:
Teszteljen! Ha nem biztos abban, hogy megéri a tartalmi hálózaton is hirdetni, csináljon egy próbát: Egyik héten engedélyezze a megjelenéseket, a következő héten pedig ne. A megkeresések és megrendelések jelezni fogják, melyik a bölcsebb döntés.
Hogyan kerülhetek a bal oldal első helyeire?
Ezt legnagyobb részben a jó CTR érték (átkattintási arány) határozza meg, bár készülnek bevezetni, hogy nagyobb szerepet kapjon a beállított licit, mint a hirdetés minősége, aminek személy szerint nagyon nem örülök.
Javaslat:
Javítsa hirdetése minőségi pontszámát!